Sommarträning.

Om ni inte fått ett mail av mig, här kommer styrkeprogrammet ni ska köra i sommar (se när, var, hur i föregående inlägg). Vill ni ha mailet, men inte har fått det, be en kompis skicka vidare eller meddela mig!

Styrka

Gå en länga (ca 5 meter) med fötterna utåtriktade - pressa tårna så mycket det går utåt!

Gå en länga (ca 5 meter) med fötterna inåt - pressa tårna så mycket det går inåt!

Gå en länga (ca 5 meter) med fötterna vartannat steg utåt och vartannat steg inåt

Gå en länga (ca 5 meter) på tå - högt, högt, högt på tå!

Gå en länga (ca 5 meter) på hälarna - lyft tårna så högt som möjligt från golvet!

Smala armhävningar, 15x3 (så många som möjligt på fötter!)

Breda armhävningar, 15x3 (så många som möjligt på fötter!)

Handstående mot vägg, armhävning 10x3

Veva armar, 2 min

Raka rygglyft, 15x3

Benlyft ut-ihop, 15x3

Lyft höger arm/vänster ben, vänster arm/höger ben (som rygglyft) 15x3

Ugnen 1 min. Vila 15 sek. Ugnen 1 min. Vila 15 sek.

Vickningar, 30 höger, 30 vänster

Raka situps, 15x3

Sidlyft bara överkropp, 15x3 (både höger och vänster)

Sidlyft bara ben, 15x3 (både höger och vänster)

Sidlyft både överkropp och ben 15x3 (både höger och vänster)

Fällkniv, grupperad (explosivt!) 10

Fällkniv, pik (explosivt!) 10

Fällkniv, splitt (explosivt!) 10

Kissande hunden (lyft, håll, sparka) höger/vänster 15x3

Tåhävningar, 1 min

Upphopp i med knän, 10

Upphopp i med rumpa, 10

Upphopp utan armar, 10

Handstående, handstående, handstående och stretch!!!


Kommentarer

Har du någon kommentar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0